Op basis van de geregistreerde uren en facturatieschema’s die met jouw klant zijn afgesproken, verzorgt Driezestig het aanmaken en versturen van de facturen. Vervolgens worden de facturen direct ingeboekt in de financiële administratie.
Wij factureren conform de digitale UBL-standaard. Dit zorgt ervoor dat je klanten jouw inkoopfactuur makkelijker kunnen verwerken en dat de foutkans minimaliseert. Daarnaast zorgt dit voor een professionele uitstraling naar je klanten.
Voor de facturatie kan je een volledig eigen lay-out ontwerpen of aansluiten op een lay-out die al beschikbaar is. Voor buitenlandse afnemers wordt de factuur automatisch vertaald naar het Engels (of Frans).
Soorten facturatie
In de basis hanteren we twee typen facturen; urenfacturen en overige facturen. Deze laatsten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor fixed price-termijnen, maar ook voor productfacturen, abonnementen en kostendoorbelastingen. Bij urenfacturen kun je o.a. een keuze maken of je alle projectleden op één gezamenlijke factuur wilt of dat er per projectlid een factuur opgesteld wordt. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om verzamelfacturen voor meerdere projecten of projectfases te maken.
Je kunt kiezen op welke termijn je wilt factureren: wekelijks, vierwekelijks of maandelijks, afhankelijk van je wensen of wat gebruikelijk is in jouw branche.
Bij het versturen van de factuur houdt het werk niet op, de (tijdige) betaling is minstens zo belangrijk, wij kunnen ook het debiteurenbeheer voor je uit handen nemen.
Bekijk ook: