Aanpak uitbesteden administratie en backoffice

Veel advies- en consultancybureaus worstelen met de backoffice en administratie. Begrijpelijk, want er zijn veel factoren die meespelen. Het vraagt dan ook behoorlijk veel kennis, ervaring en een goed platform om alle administratieve processen soepel te laten verlopen. Als specialist begrijpen we dat. We weten wat nodig is. En doen dit op de slimst mogelijke manier. Wat houdt onze aanpak concreet in?

Uitdagingen rondom de administratie van advies- en consultancybureaus

Als professioneel advies- of consultancybureau wil je graag dat:

  • Uren of milestones die gefactureerd kunnen worden, daadwerkelijk en zo snel mogelijk worden gefactureerd.
  • Jouw klanten een juiste, overzichtelijke en accurate factuur krijgen.
  • Projectteamleden zo makkelijk mogelijk, maar wel correct, hun uren kunnen verantwoorden.
  • Projectleiders inzicht hebben in de voortgang en besteding van uren en kosten t.o.v. planning/begroting, zodat mee- en tegenvallers zo vroeg mogelijk worden gesignaleerd en bijgestuurd.

Zelf een geschikt platform inrichten is mogelijk, maar vraagt om een hoge investering en is arbeidsintensief. Dat is tijd en geld die niet besteed kan worden aan het binnenhalen van klanten, het uitvoeren van opdrachten en het vergroten van de kennis van medewerkers.

Wil jij ook je projectorganisatie slimmer organiseren?

Ontdek hoe in de whitepaper ‘Maak van je projectadministratie een geoliede machine’.

Een geoliede machine met schaalvoordelen

Als specialist in geïntegreerde backoffices en administraties van advies- en consultancybureaus begrijpen we dat. Wij hebben geïnvesteerd in zowel een platform als in optimale processen. Doordat we deze geoliede machine inzetten voor meer klanten, bereiken we schaalvoordeel.

De kosten voor inrichting en onderhoud van het platform en de administratieve processen zijn daardoor veel lager dan wanneer ieder advies- en consultancybedrijf dat voor zich zou doen. Het uitbesteden van je administratie levert dan ook al snel veel voordelen op.

1+1=4: de 4 voordelen van het uitbesteden van je administratie

Je hoeft geen tijd en geld te besteden aan een eigen administratieve oplossing.

Je kunt deze tijd vervolgens wel besteden aan groei van klanten en omzet, waardoor je een winstgevender en toekomstvaster bedrijf kunt voeren.

De kosten die je extern besteedt, zijn ook nog eens lager dan een eigen investering in een systeem en administratief proces.

Onze dienstverlening groeit en krimpt direct mee met de omvang van je bedrijf.

Bij ons past de backoffice altijd naadloos bij de omvang van je bedrijf. Ook bij stormachtige groei loop je nooit achter de feiten aan. Zo voorkom je dat er omzet gemist wordt, klanten ontevreden worden en de eigen backoffice medewerkers overwerkt raken. En bij afslanking van het bedrijf nemen de overheadkosten van de backoffice ook weer lineair af met het aantal mensen dat je in dienst hebt.